AKTUALNOŚCI
2017-10-20
Kary za złamanie zakazu reklamy aptek
WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
Lubuski WIF nakłada kary za złamanie zakazu reklamy aptek. W pażdzierniku wydał dwie decyzje. W pierwszej sprawie przedsiębiorca ma do zapłacenia 5 tys. zł, w drugiej - po 30 tys. zł - właściciel apteki oraz organizator programu lojalnościowego.
W pierwszej sprawie kara dotyczy za działania polegające na reklamowaniu apteki poprzez gazetkę zawierającą logo apteki i ustawieniu stojaka z tzw. ofertą miesiąca.
Według WIF, podanie cen podanych przy towarach zamieszczonych w gazetce z jednoczesnym umieszczeniem tej samej oferty na stojaku z oznaczeniem oferta miesiąca, miała na celu zachęcenie do ich zakupu w konkretnej aptece. Za te działania WIF nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 5 tys. zł.
W drugim przypadku przedsiębiorca złamał zakaz reklamy aptek poprzez wydawanie kart rabatowych, kart identyfikacji pacjenta, bonów, kuponów punktowych i kuponów promocyjnych uczestnikom w zakresie realizowanych programów.
W ocenie WIF przedsiębiorca prowadził programy lojalnościowe Inspektor nałożył 30 tys. zł kary dla przedsiębiorcy prowadzącego aptek, w której doszło do złamania prawa oraz 30 tys. z kary dla podmiotu organizującego program lojalnościowy.
Grupa Dziesięcina
KATEGORIE