AKTUALNOŚCI
2017-11-01
VAT przy sprzedaży zestawów promocyjnych
WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
Lokale gastronomiczne w celu uatrakcyjnienia sprzedawanych produktów stosują strategię marketingową polegającą na sprzedaży przekąsek w zestawach promocyjnych z napojami, w tym napojami alkoholowymi. Sprzedaż takich zestawów oferowana jest w jednej cenie. W praktyce jednak powstaje problem ustalenia podstawy opodatkowania takiego zestawu.
Większość towarów czy usług sprzedawanych na terenie Polski opodatkowana jest 23% stawką VAT. Jednak sprzedaż niektórych towarów czy usług podlega opodatkowaniu stawkami preferencyjnymi.
Pamiętać należy, że stawka VAT dotyczy wyłącznie danego towaru z danego grupowania.
Ponadto w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług wskazano, że 8% VAT stosuje się do usługi związanej z wyżywieniem, z wyłączeniem sprzedaży:
- napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%,
- napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5%,
- kawy i herbaty (wraz z dodatkami),
- napojów bezalkoholowych gazowanych, wód mineralnych,
- innych towarów w stanie nieprzetworzonym opodatkowanych 23% VAT.
Grupa Dziesięcina
KATEGORIE