AKTUALNOŚCI
2017-11-07
Weryfikacja zgłoszenia VAT-R
WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
Zdaniem Ministerstwa Finansów zmiany w zakresie rejestracji i wyrejestrowywania podatników, które weszły w życie z dniem 1 stycznia br., wynikają z potrzeby podjęcia zdecydowanych działań mających na celu lepszą weryfikację podmiotów zgłaszających się do rejestru VAT i podmiotów znajdujących się w nim.
Mają również wyeliminować przypadki, w których dla potrzeb VAT rejestrować się będą podmioty, których działania są nastawione m.in. na wyłudzenia zwrotu VAT.
Art. 96 ust. 4 ustawy o VAT nakłada na naczelnika urzędu skarbowego obowiązek weryfikacji danych podanych w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R. W art. 96 ust. 4a ww. ustawy wymieniono powody, dla których może on nie dokonać rejestracji:
- dane podane w zgłoszeniu rejestracyjnym są niezgodne z prawdą,
- podmiot nie istnieje,
- mimo podjętych udokumentowanych prób nie ma możliwości skontaktowania się z tym podmiotem albo jego pełnomocnikiem,
- podmiot albo jego pełnomocnik nie stawia się na wezwanie naczelnika urzędu skarbowego.
Grupa Dziesięcina
KATEGORIE