AKTUALNOŚCI

2016-07-07

Pełnomocnictwa ogólne w sprawach podatkowych już możliwe

WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
Pełnomocnicy mogą od 1 lipca 2016 r. załatwiać wszystkie sprawy podatkowe w imieniu i na rzecz swoich mocodawców na podstawie raz złożonego pełnomocnictwa ogólnego. Powstaje Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych. Zgłoszenia dotyczące upoważnień - ich ustanowienia, zmiany, odwołania lub wypowiedzenia - będą składane w formie elektronicznej. Pełnomocnicy mogą zapewnić swoim mocodawcom kompleksową obsługę spraw podatkowych na podstawie raz złożonego pełnomocnictwa ogólnego. Takie upoważnienie uprawnia do działania we wszystkich sprawach należących do właściwości organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej - załatwianych w ramach dowolnej procedury podatkowej, z wyjątkiem podpisywania deklaracji. Pełnomocnictwo ogólne (PPO-1) oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu (OPO-1) składa się w formie dokumentu elektronicznego przez Portal Podatkowy lub za pośrednictwem CEIDG z wykorzystaniem interfejsu Portalu Podatkowego. Przedłożenie wersji papierowej jest dopuszczalne tylko w przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających przekazanie zgłoszenia przez Internet. Złożenie pełnomocnictwa ogólnego w sprawach podatkowych zostało zwolnione z opłaty skarbowej. Wszystkie zgłaszane dane trafiają do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych (CRPO). Urzędnicy sami sprawdzą umocowanie danej osoby do reprezentowania podatnika. Ustanowienie, zmiana, odwołanie lub wypowiedzenie pełnomocnictwa ogólnego będzie skuteczne od dnia wpływu takiej informacji do CRPO.
Grupa Dziesięcina