AKTUALNOŚCI

2025-03-06

ZNIESIENIE OBOWIĄZKU INTEGRACJI KAS Z TERMINALAMI

WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI

Jak wynika z art. 19a ust. 1 Prawa przedsiębiorców, przedsiębiorcy mają obowiązek zapewnić swoim klientom możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych. Obowiązek ten dotyczy tylko tych przedsiębiorców, którzy są zobowiązani do prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Natomiast na podstawie ust. 3 tegoż artykułu przedsiębiorca, który zapewnia możliwość przyjmowania płatności przy użyciu terminala płatniczego i prowadzi ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, które umożliwiają połączenie i przesyłanie danych między kasą rejestrującą a Centralnym Repozytorium Kas, ma zapewnić współpracę kasy rejestrującej z terminalem płatniczym. Obowiązek ten miał być realizowany od 2022 r., jednak termin wejścia w życie tego przepisu został przesunięty na 1 kwietnia 2025 r.

Jednak zgodnie z przepisami ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2025 r. poz. 222), która (w zasadniczej części) wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia 2025 r., uchylony został art. 19a ust. 3 Prawa przedsiębiorców oraz art. 111 ust. 6kb ustawy o VAT i obowiązek, o którym mowa wcześniej został zniesiony.

Grupa Dziesięcina