AKTUALNOŚCI

2016-03-07

Nowy obowiązek informacyjny dla e-aptek - informacja o platformie ODR

WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
15 lutego ruszyła platforma ODR (Online Dispute Resolution) – unijna platforma internetowa umożliwiająca rozwiązywanie sporów konsumenckich drogą elektroniczną. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem (524/2013) wszystkie sklepy internetowe (a więc i apteki internetowe) już od 9 stycznia 2016 roku mają obowiązek informowania swoich klientów o możliwości skorzystania z platformy ODR. Platforma ODR ma ułatwić rozstrzyganie sporów konsumenckich przy transakcjach zawieranych przez Internet na terenie całej Unii Europejskiej. Ma to być wiarygodne źródło informacji o pozasądowym rozstrzyganiu sporów, umożliwiające konsumentom bezpośrednie złożenie skargi na niezgodną z prawem działalność przedsiębiorców, związanej z zawieraniem umów drogą elektroniczną. Aby skorzystać z tej drogi rozstrzygania sporów, należy wypełnić formularz na stronie platformy. Rozporządzenie wskazuje, że informacja o ODR powinna być łatwo dostępna na stronie internetowej e-sklepu, nie precyzuje jednak, gdzie powinna się znaleźć. Nowy obowiązek informacyjny można zatem wypełnić na dwa sposoby. Pierwszy to zamieszczenie odpowiednich zapisów i linku do platformy w regulaminie e-apteki zamieszczonym na stronie e-sklepu, drugi to stworzenie nowej podstrony apteki internetowej ze wskazanymi informacjami o ODR. Aby spełnić obowiązek informacyjny, należy w odpowiednich miejscach dodać zapis o platformie ODR oraz link do niej. W zapisie należy poinformować konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i reklamacji. Chcąc skorzystać z tego rozwiązania, konsument powinien wypełnić formularz na stronie unijnej platformy ODR, która dostępna jest pod adresem:https://webgate.ec.europa.eu/odr.
Grupa Dziesięcina