AKTUALNOŚCI

2017-01-01

Transakcje gotówkowe powyżej 15 000 zł - zmiany

WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
Z dniem 1 stycznia 2017 r. wejdzie w życie zmiana w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Ustawa wprowadza obowiązek zapłaty za pośrednictwem rachunku bankowego w każdym wypadku, gdy jednorazowa transakcja między przedsiębiorcami przekracza równowartość 15.000 zł. Zatem przedsiębiorca posiadający umowę z innym przedsiębiorcą (w przypadku aptek - z hurtownią leków) określającą kwotę miesięcznych obrotów powyżej 15.000 zł powinien za wszystkie faktury, bez względu na ich wartość, płacić za pośrednictwem banku. Za naruszenie tej ustawy nie przewidziano dodatkowej kary, jednak nieprzestrzeganie ww. wymogów skutkować będzie niezaliczeniem do kosztów podatkowych zakupów towarów handlowych, jeżeli zapłaty za faktury odbyły się z naruszeniem przepisów o płatnościach gotówkowych, czyli tej części, w jakiej kwota płatności jednorazowej transakcji przekraczającej 15 000 PLN zostanie dokonana bez pośrednictwa rachunku bankowego.
Grupa Dziesięcina