AKTUALNOŚCI

2016-12-22

Umowy zlecenia z nowym obowiązkiem od stycznia

WRÓĆ DO AKTUALNOŚCI
Na początku przyszłego roku w życie wejdą nowe regulacje dotyczące zatrudniania na podstawie umów zleceń. Wprowadzony zostanie obowiązek potwierdzania godzin pracy dla zatrudnionych na umowę zlecenia, a dokumentacja powinna być przechowywana przez pracodawcę przez 3 lata. Minimalna stawka godzinowa wyniesie 13 zł za godzinę pracy. Jednocześnie wdrożony zostanie obowiązek potwierdzania godzin pracy wtedy, kiedy stawka jest uzależniona od liczby godzin pracy. Obowiązek ewidencjonowania godzin będzie miał ten podmiot, który bezpośrednio zatrudnia. Natomiast sam sposób potwierdzania liczby godzin strony będą mogły określić w umowie - możliwe będą różne możliwości, w tym formy dokumentowa, pisemna oraz dokumentowo-elektroniczna. Za brak stosownych dokumentów inspektorzy pracy będą mogli wymierzać kary na poziomie 1-3 tys. zł. Zmiany wprowadza ustawa z 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę oraz niektórych innych ustaw.
Grupa Dziesięcina